Hemma

Nu är jag hemma i Sverige igen. Eller nu låter det ju som att jag kom tillbaka typ igår men så var det ju inte. Jag har varit hemma i en månad nu. Det känns jättekonstigt. Verkligen jättekonstigt. Nästan som om hela mitt år i USA bara var en dröm. För nu är det som att jag har varit hemma hela tiden. Första veckorna var lite kämpiga med en massa massa jobbsökande och inte mycket till svar, men nu har det börjat rulla på och jag har börjat jobba så det känns jättekul! 
 
Har dock inte suttit mycket still sedan jag kom hem. Eller jo, ibland, men inte så mycket som jag trodde. Har hunnit med både en resa till Stockholm och Växjö och även Motala såklart. Sen har jag fixat och pysslat med ditt och datt för jag varit så rastlös till och från. 
 
Jag saknar mitt liv i USA så himla mycket, och framförallt alla mina fina vänner där! Men måste ändå säga att det är väldigt skönt att vara hemma. Att inte bo hos en familj som inte är ens riktiga familj fast man ända ska låtsas som att de är det, och att känna att man faktiskt kan GÅ HEM från jobbet. Jag saknar dock att prata engelska så himla mycket och det har jag gjort sedan första dagen jag kom hem! Oj, nu tänkte jag tillbaka på dagen jag kom hem och faseeeeen vad det kändes som länge sen! SHIT. 
 
Ja, så så är läget just nu. Och också så sitter jag och försöker bestämma mig för vad jag ska söka till universitetet i höst och det är inte det lättaste kan jag lova. Och så laddar jag inför semester i Florida om 2 veckor!!! Kommer bli grymt. 
 
Puss och kram och ha det bra ! 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Alicia

Hej! Jag hittade din blogg på http://www.scandinavianinst.se/au-pair/au-pair-usa/bloggar/ och kikade runt lite här. Jag funderar själv på att åka som au pair och skulle uppskatta om du ville skicka mail till mig: [email protected] så jag kan få höra om din resa och fråga dig tusen frågor!! Tack på förhand :-) Alicia

2013-09-10 @ 22:06:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0