Halloween

Har inte tagit jättemånga bilder från halloween för har inte varit ute så mycket på kvällarna så allt lyser upp som mysigast men här är i alla fall ett par halloween bilder från veckan.

Halloween har verkligen varit sjukt mysigt. Började med halloweenfest förra helgen hemma hos Elin vilket var riktigt roligt. Jag och Fanny klädde ut oss till Tom & Jerry, hihi lite småkul tyckte jag.

I söndags gick jag trick-or-treat med mina värdbarn på en gata här i närheten där alla affärer stod och delade ut godis. Det var riktigt kul och mysigt. Inne på Dairy Queen (ett glassställe) hade de gjort ett litet mini haunted house. Barnen ville ju såklart gå in där och sa att de inte alls skulle bli rädda. När vi väl var där inne hade jag 4 ungar fastklistrad på mig som plåster. Yeah right, not scared...

I onsdags var det riktiga halloween då alla gick trick-or-treat. Jag var hemma hos Fanny och hennes värdfamilj på kvällen och myste. Kom lite söta barn med pumpaformade hinkar och skrek "trick or treat" och så åt vi lite godis och läste halloween stories.

Det värsta med halloween är ju att vi nu har stört mycket godis i huset! Hittar lådor och undangömda påsar med godis överallt i huset nu som barnen gömt för att föräldrarna inte ska ge bort deras godis. Och alltså det är så äckligt mycket godis. Men ändå kan man ju inte låta bli att äta. Min värdpappa sa igår att det är den tiden på året då man börjar bli tjock...och jag förstår varför. Har gått och ätit godis hela veckan ny bara för det funnits..


Kommentarer
Postat av: Lina

HEJ!

Jag har planer att åka som au-pair i augusti 2013, jag gick tillbaka tidigare i ditt arkiv o såg att du hade tagit hand om en yngre familjemedlem. Fick du räkna in de timmarna i de 200 timmarna? :)

Tack för svar!

Svar: Hej! Vad roligt. Jaa, jag har tagit hand om min lillasyster massor. 50 av de 200 timmarna är tillåtna att vara med någon du är släkt med. Har du sedan mer än 50 timmar så är det ju en jättebra merit. Men de resterande 150 timmarna måste vara med barn du inte är släkt med :)
Lycka till!
Kram :)
aupairjosefine.blogg.se

2012-11-04 @ 12:24:18
Postat av: Paulina

Okej men utöver dom 200 timmarna får man skriva i resten av timmarna med sitt syskon? Om man har dom 200 timmarna. Men de resterande.

Ha en fin dag! :)

Svar: Jaa, jag skrev in över 1000 timmar med mina syskon tror jag. Det är bara att skriva på. Ju mer desto bättre!! :)
aupairjosefine.blogg.se

2012-11-05 @ 16:29:03
Postat av: Paulina

Ja men vad bra!
Tack så jätte mycket för svaret :)
Men var det timmar du hade tagit hand om dina syskon helt själv eller när du umgicks med syskonen med andra? :)

Svar: Det var nog helt själv jag tänkte när jag skrev det, men bara drog till med nått :)
aupairjosefine.blogg.se

2012-11-06 @ 10:52:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0