Memorial Day weekend

I Lördags var det den första Musik festivalen/stadsfesten här i Chicago, och vi var inte sena med att vara där. Nu och framöver kommer det vara någonting som hände varje helg här under hela sommaren. SÅ mysigt!
Så, vi testade bl.a på corndogs, sedan lyssnade vi på lite musik som spelades, gick runt lite fram och tillbaka, och sen kom Olivia och mötte upp oss.

När det började bli kväller gick vi till affären och handlade till att grilla hamburgare. Kan ju säga att Jewel Osco leverade denna kväll. Först var det ölprovning, och han som höll i den var jättegullig och slutade aldrig prata med oss. Sedan kom det en hemlös och började prata med oss där också, och det slutade med att han kysste Olivia på handen när vi sa att vi var tvugna att gå. Sedan från ingenstans kommer en kille fram och säger "Are you from Sweden? Where in Sweden? I work with the Cardigans and I know Nina is from Malmö too". Alltså, hur coolt var inte det??? Tyckte i alla fall jag var jättecoolt.

Vi drog sedan hem till mig och hade en helt galen och sjukt rolig grillkväll!!









På söndagen åkte jag och Olivia till Evanston och mötte upp Maria. Vi åkte sedan till en pool där i närheten och badade. SÅ himla skönt, då det var typ 37 grader varmt här i helgen (still is). Efter det åt jag och Olivia mat på Flat Top, ett skitmysigt ställe innan vi åkte downtown igen. Sedan körde vi på sleepover hemma hos mig. Perfekt avslutning på perfekt helg!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0