19 grader varmt!

Okej, få se nu. Vad har hänt sedan senast?
En hel helg har svischat förbi och jag har inte skrivit ¨någonting här.
I lördags var jag och Lisa på Chicago History Museum. Efter det åkte vi downtown och gick till Victoria's secret. Jag köpte en bh!! Så underbart skön. Sen gick vi till the Cheesecake Factory och åt lunch. Lisa sa till personalen där att jag fyllde år så de kom och sjöng för mig och jag fick en liten miniefterrätt med ett litet ljus på som jag fick blåsa ut. Så pinsamt! Men så värt med lite glass!! ;) Haha!

Här kommer lite bilder från i lördags:







I söndags hade jag min lediga dag. Var på mitt första cluster meeting (au pair träff) och det var downtown. Jag åkte downtown med Jenny lite tidigare och vi träffade en kompis till henne som var jättetrevlig. Vi gick tillsammans till mötet sen och mötet gick ut på att vi skulle ta oss runt till olika ställen "under ground" i något som kallades Pedway Level. Det var som en massa gångar under marken, som ledde till olika saker, tågstationer, Macy's m.m. Vi hade en jättekul dag, och den avslutades med Deep Dish pizza. Efter det följde Jenny med mig hem och vi hyrde film och åt glass. Vi hyrde filmen "Hugo" för den fick så himla många oscars/oscarsnomineringar på oscarsgalan. Måste säga att den var ganska så speciell, men hyfsat bra.

Här kommer lite bilder från i Söndags:



Porträtt av Amy Winehouse



Idag har jag varit på gymmet och träffat "min" pt ;) Han visade mig hur man använde lite olika maskiner och så testade han mig för att se hur stark (läs svag) jag var. Utefter det kommer jag sedan få ett schema som säger vad jag ska träna varje gång och jag kan skriva ut det när jag kommer dit och sedan följa det. Jag kunde också boka en personlig tränare som jag kunde träffa var tredje vecka (tror jag att det var) och han rekommenderade starkt att jag bokade in honom, och det skulle vara helt gratis. Det lät ju bra sa jag, men jag ska tänka påt. Vill ju inte ödsla hans tid med min oseriösa träningsinställning.. Senare denna dag ställde jag mig på vågen för första gången sedan jag kom hit, och jag känner nog nu att jag kanske borde skaffa mig en personlig tränare i alla fall... Haha nu får jag det att låta som jag har blivit fet. DET HAR JAG INTE! Men ändå.

Det har btw varit sjukt varmt här idag. 19 grader celsius utomhus. SÅ HIMLA HÄRLIGT! Jag har gått i bara tröja, och vi har varit i parken två gånger idag.

Imorgon ska jag träffa Stéphania på förmiddagen. Hon vill förmodligen följa med mig på John Mayer konsert i April!!! (Oj, jag kom precis på att jag glömt att berätta det. John Mayer har turné och kommer spela i Indiana i April. Jag bara måste dit!!!!) Så vi ska planera det lite tror jag och kanske shoppa lite eller hitta på någonting annat, vi vet inte än :)

Hoppas ni haft en lika bra helg där hemma som jag har haft.

Puss och kram på er :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0