St. Patrick's Day och lite annat som hänt på senaste

Okej, mycket har hänt sen senast. Jag har firat St. Partick's Day, jag har varit på stranden, jag har bränt mig i solen, jag har ätit tacos på en mexikansk restaurang, och jag har införskaffat ett par shorts och lite annat!
I helgen var det som sagt St. Patrick's Day. En väldigt stor dag här i USA, och speciellt i Chicago. Många flyger tydligen hit bara för att spendera St. Patrick's Day. Jag var downtown med Jenny och Lisa. Det var en parad här i stan, men tyvärr så missade vi den. Alla jag pratat med efteråt har också sagt att de missade den så jag har ingen aning om hur den var. Vi gick istället till "The Bean" och tog massa kort där. Det var rätt coolt för alla hade på sig grönt (vilken hör till högtiden) och det speglade sig i hela bönan. Jag ska lägga upp bilder här under så ni får se :) Sedan gick vi till ån som de hade färgat grön och tittade/tog lite kort. Efter det gick vi omkring lite och tittade på allt folk och stötte bland annat på ett par killar som satt och trummade på burkar. Jag ska se om jag kan ladda upp en video på dem lite senare. De var grymt bra!!!

På kvällen åkte jag och Lisa tillbaka downtown och gick och strosade lite. Det är sommarvärme här nu, till och med på kvällarna så det är såå skönt att bara gå omkring ute.

I söndags åkte jag och Lisa till stranden. Det ni, stranden i Mars det är grejer det. Det var faktiskt ganska mycket folk där, och många spelade volleyboll. Jag glömde ju självklart bort att man behöver solkräm när man går till stranden så jag brände mig som fasen. Inte roligt kan jag lova. Fick springa till CVS och köpa after sun och solkräm sen efteråt (bättre sent än aldrig)

På kvällen i söndags var jag på en mexikansk restaurang och åt middag med några tjejer som en liten hejdå middag för Vero, en tjej som ska åka hem imorgon (onsdag).. Det var jättetrevligt, men tråkigt att hon ska åka hem. Det påminner mig om att många av mina kompisar jag har här hittills kommer att åka hem före mig. Så himla tråkigt.

Igår var jag hör och häpna på gymmet i över en timme. Körde verkligen all in och idag känns det i kroppen.

Nej nu ska jag inte skriva mer för ingen orkar väl läsa mer ändå. Här får ni lite bilder istället:






Gillar killen som åker kajak i ån på st. pat's day

Bildbevis på att jag var på stranden!

Från middagen i söndags kväll. Här ser ni även min fina bränna jag jobbade på på stranden hela dagen.

Mega långt inlägg jag vet, men kul med lite bilder i alla fall va?

Puss och kram

Kommentarer
Postat av: Erik

absolut kul med bilder och texten var inte för lång den heller när du skriver så bra saker!! ;) helt enkelt toppbloggare på dig, fyra av fem toasters!

2012-03-21 @ 08:36:54
URL: http://erikjosefsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0