En dag då allting inte känns helt toppen

Jag vet inte vad det är. Det är lite hemlängtan emellanåt, men på något sätt ändå inte, men i vilket fall känner jag mig lite nere just nu. Blir sjukt irriterad på barnen när de inte lyssnar och bara känner att jag pallar inte jobba så här jäkla mycket. 45h varje vecka är faktiskt mycket. Och sen som grädde på moset bor man med de man jobbar med också, så när man slutat så kan man ju liksom inte gå hem från jobbet, för juste ja, jobbet är ju hemma...
Att också känna att de har så mycket makt över en tar också på krafterna lite. De kan liksom komma ett sms 10 min innan du ska sluta på kvällen som säger "Vi är sena hem, är det ok?". Vad ska man säga då liksom? Nej, det går icke det.

Ibland bara vill jag komma hem till sverige för ett litet tag bara för att få känna mig fri och vuxen igen. Gå runt i pjamas när jag vill, ha kompisar över utan att behöva känna att man ska försöka smyga in, ha en max 40h lång jobbvecka, lördagsgodis på lördagar och endast lördagar och mysa lite med mina fina vänner som jag inte träffat på ett halvår nu (några av dem till och med längre än så) ..För ja, jag har varit här i ett halvår nu. Hälften gjort, hälften kvar. Helt sjukt vad det har gått fort, men samtidigt känner jag också att det är himla långt kvar tills Januari. Jag vet inte om jag räknar ner eller inte. Visst vill jag åka hem, men jag vill samtidigt just nu inget hellre än att stanna kvar här och fortsätta ha galet kul. Det är liksom nu det gäller, det här är mitt år i USA, och jag är så glad att jag tog steget och åkte hit. Så även fast allting känns lite jobbigt och träligt så vill jag nog egentligen bara säga att jag trivs rätt så bra här borta.

Puss och hej

Kommentarer
Postat av: Jessica

Hej!

Jag funderar på att åka som au pair men kan inte riktigt välja om jag vill åka med SI eller STS.

Är du nöjd med SI? :) Har de aupair-träffar regelbundet när man kommer till USA?

tack för svar! :D

2012-07-24 @ 15:43:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0