My weekend off

Hej på er igen. Nu är jag mitt uppe i min första lediga helg här. Det är grymt skönt att ha mer en bara en dag i taget ledig. Ledigheten började fredag kväll och varar tills jag börjar jobba igen imorgon (måndag).
I fredags gick jag som jag sa på bio med Jenny och vi såg "The Vow". Så bra film och det roligaste var att den utspelar sig här i Chicago så vi kände igen en massa av ställena de var på. T.ex. så är de på en biograf i början av filmen som ligger ett par gator från där jag bor. Göööör häftigt jöö.

Igår, lördag, hängde jag downtown hela dagen. Jag och Jenny åkte dit vid 1 och shoppade till typ kl. 6. Jag köpte lite smycken och en väska. Vid klockan 6 satte vi oss på tåget och jag åkte och träffade Lisa. Vi åkte tillbaka downtown och gick runt lite och sedan åkte vi till en jättemysig kinesisk restaurang nära där hon bor och åt. Hon åt sushi och jag åt nudlar. Jag smakade även en sushi-bit för första gången i mitt liv (!) och det var inte gott kan jag ju inte säga. Fy fasen alltså. Aldrig mer sushi för min del. Jag hade dock verkligen inte förväntat mig att jag skulle tycka om det. Kan ni tänka er mig gilla sushi liksom? Nej, jag kunde väl inte tänka mig det. Efter att vi ätit åkte vi hem till en kompis till Lisa och satt och pratade lite. Det var trevligt och vi stannade där till rätt så sent. Det läskiga var att batteriet på min mobil tagit slut under kvällen och jag tog tåget hem helt själv sedan sent på natten, och gick från tågstationen helt själv utan mobil. Livsfarligt tänker ni. Det tänkte jag också där ett tag, men vem vet att jag går där utan mobil liksom?

Jag hade som ni kanske hör en asbra Lördag med trevliga människor. Idag ska jag åkte downtown och träffa en tjej som heter Saskia. Ska bli trevligt det också och vi skulle tydligen äta middag på något coolt ställe ikväll :)

Lägger upp lite bilder från när jag var i Andersonville häromdagen och letade efter pärlsocker (Andersonville är det svenska området här i Chicago).


Swedish bakery. Hurra tänkte jag och sprang glatt dit. Det visade sig att de varken hade semlor eller kanelbullar. Vad för slags svenskt bageri är det? Såhär ett par dagar innan semeldagen och allt. Stor besvikelse. Det enda som fanns var en massa torra äckliga kakor typ (nu överdriver jag)!





Blev ett par bilder på vad jag köpte igår också bara för att det är kul med bilder. Ett av halsbanden och så min nya väska :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0