Chokladbollar

Igår fixade jag mitt social security number/card och efter det åkte vi till banken och skaffade ett bankkonto till mig. Det tog en evighet på banken och de skulle ha all möjlig onödig information av mig, plus att de stavade mitt namn fel minst 3 gånger så att jag var tvungen att skriva på nya papper hela tiden... Men men, nu har jag i alla fall ett bankkonto och nu väntar jag bara på att kortet ska komma.

På eftermiddagen bakade jag och en av lilltjejerna chokladbollar med strössel på. Det var helt omöjligt att hitta vanligt pärlsocker här så färgglatt strössel fick det bli istället. Jag tyckte de blev supergoda och de smakade precis som hemma, men jag vet inte vad barnen tyckte om dem, två utav dem lade tillbaka sina. Det kanske betyder att det blir desto fler till mig vilket ju är trevligt.

Idag på förmiddagen nu har jag för första gången tvättat mina kläder sedan jag kom hit. Problemet är bara att de inte har något tvättställ att hänga kläderna på efteråt för de torktumlar alla sina kläder här, så för tillfället så är hela källarvåningen full med kläder som hänger lite överallt!

Det har varit jättefint väder här de senaste två dagarna. I måndags var det typ +8 eller någonting och igår var det +15(!!). Tydligen så händer det nästan aldrig att det är så här varmt här i Januari, så vintern är tyvärr inte slut än... Det kan fortfarande komma mer snö, ända fram till Mars...
Nu ska jag gå upp och göra mig lite lunch innan jag börjar jobba idag :) Hoppas på att hinna med ett par skypesamtal idag också på förmiddagen. Så hej med er så länge och ha det så bra! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0