Loving life

Älskar livet lite för mycket just nu. Bara strosar runt och gör vad jag vill.
Förutom ångest över vad fasen jag ska göra med mina college credits så leker livet. Så här skulle man ha det jämt. Inget jobb. Ensam hemma. Bo i Chicago. Ja, Chicago är absolut min favoritstad. Skulle kunna tänka mig att bo här föralltid om jag hade alla er där hemma här hos mig!! Så, FLYTTA TILL CHICAGO, är det väl jag försöker säga. För jag vill inte åka hem. Självklart varierar det från dag till dag, det vet ju ni kanske bättre än jag, men just nu bara trivs jag så äckligt bra här.

Vad har jag gjort med min lediga vecka såhär långt då?

Det är alltid så svårt att tänka tillbaka och försöka komma ihåg, men jag ska försöka. I måndags åkte jag downtown och träffade Olivia, sen på eftermiddagen blev det gymmet. På kvällen kom Fanny hit och vi åkte till target för lite late night shopping. Sen i tisdags åkte jag och Fanny till Truman college ...vet inte hur många gånger jag skrivit att vi varit på college nu och fortfarande har vi inte bestämt oss för något. På kvällen åkte jag till Fanny och vi bestämde oss för att ta en promenad runt kvarteret hemma hos henne. Det slutade med att vi bestämde oss för att gå downtown. Vi gick ända till hancock building och nuddade den och sedan gick vi tillbaka. Mer än två timmar senare var vi hemma igen, skapligt ömma i benen och fötterna. Men vi hade riktigt kul på vägen, och gick förbi en massa ställen där vi kunde säga "Ahaaa, här har jag varit, ligger det här?!" så det kommer nog bli mer sånna promenader.

Idag åkte vi downtown, skulle signat up för college (svengelskan är framme) men det blev ju såklart inte så...fan. Istället satte vi oss och åt på Potbelly's, och sen när Fanny åkte hem så gick jag och shoppade lite för att sedan möta upp Olivia. Satt med henne när hon lunchade - även hon på Potbelly's. Bästa stället! Konstaterade idag att jag kommer sakna det SÅ mycket när jag åker hem. Ja, för så har jag börjat tänka nu. "Gud vad jag kommer sakna det här" och "tänkt att inte kunna göra det här mer sen" ...Börjar känna mig lite stressad över att det bara är 5 månader kvar nu snart av min tid här i Chicago. Om en vecka har jag varit här i 7 månader. Tiden går så galet fort samtidigt som att det känns som att jag står still lite. Går inte att förklara, men jag tror nog ändå att jag vill stå still lite och njuta av mitt fina Chicago.

Inga bilder idag, bara text, hoppas ni klarar er ändå.

Snart kommer Fanny hit och vi ska äta tacos, så nu måste jag gå och handla.

Puss Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0