Los Angeles, Hawaii & Chicago

Förlåt förlåt förlåt hörrni! 
Jag har försökt uppdatera flera gånger ifrån mobilen men det har aldrig funkar och då har jag glömt bort det. 
 
Så resmånaden har varit så himla underbar! Lätt en av de bästa månaderna här i USA. Det har varit en så himla skön känsla att var klar med jobbet, fri från att "tillhöra" någon annans familj, fri från att behöva berätta för någon vart man ska hela tiden och fri från att behöva umgås med barn! Hahaha, neee, jag gillar ju barn såklart, men just för tillfället så är jag så trött på dem (ja: i allmänhet).
 
Så, i alla fall, tillbaka till resmånaden då. Jag mötte upp Matilda och Markus för en vecka i Los Angeles. Det blev helt grymt bra. Vi hyrde bil, och jag fick köra (vilket var en utav mina favoritdelar med veckan i LA) så vi åkte runt lite överallt bl.a. till Universal Studios, Warner Bros., Walk of Fame, Hollywood, Beverly Hills och ja ni vet, allt det där! 
 
Efter en vecka åkte vi vidare till Oahu, som är en utav öarna på Hawaii. Där stannade jag i 9 eller 10 dagar (kommer inte riktigt ihåg) och Matilda och Markus ett par dagar extra. Vi hade inte överdrivet bra väder, men ett par soliga dagar på stranden fick vi i alla fall, och övrig tid spenderade vi genom att strosa omkring i Waikiki, som var området där vi bodde, åkte till The North Shore och tittade på stora surfingvågor, hikade till ett vattenfall och shoppade i ett stort shoppingcenter. 
 
Sen åkte jag vidare till Chicago där jag nu har varit i 11 dagar. Jag har bott hos min fina vän Fanny och vi har gjort allt möjligt och ingenting. Vi har varit ute, vi har gått en massa promenader, vi har shoppat, vi har ätit Uncle Sammy's, vi har sett på film vi har spelat musik och vi har bara varit allmänt flumma och roliga, såklart! Har träffat två andra goa tjejer med, Oliva och Fanny, som också är kvar här än. Idag har jag strosat runt Downtown hela eftermiddagen och "sagt hejdå" till en massa saker. Nej vars, men har mest promenerat runt och tittat lite mer på allt, och sen nu sitter jag och funderar på att kanske gå och köpa mig en Chicago tröja innan jag ska hem nu. Jag har ju alltid velat ha det. 
 
I övermorgon, onsdag, den 13 feb, ska jag åka hem. Hem till Sverige.Det är verkligen med blandade känslor. Jag vet att jag kommer längta tillbaka så mycket när jag väl är hemma. Jag har liksom bott här nu i över ett år. Det har blivit en vardag, ingenting man reflekterar över utan det är bara helt självklart. Och nu helt plötsligt så är det över. Det känns faktiskt jättetråkigt! Samtidigt ska det blir kul att börja på något nytt och jag hoppas att jag snart kommer ha funderat ut vad det är för nytt jag vill hitta på nu efter det här.
 

 
 
 
 
 
 
Fick bli lite bilder från Instagram, hope you don't mind! 
 
Puss och kram

Kommentarer
Postat av: Elin

Hej Josefine! Jag har alltid velat åka som au pair efter gymnasiet och nu börjar det bli dags :D Jag funderar starkt på att åka med Skandinaviska Institutet och undrar om du är nöjd med dem? Var det dyrt? Fick du välja ort/ delstat? Har organisationen varit ett bra stöd? osv, jag vill veta allt!
Väldigt bra och mysig blogg!
Tack på förhand! :)

Svar: Hej Elin! Vad kul att du funderar på att åka som au pair! Jag är jättenöjd med skandinaviska institutet. De har varit ett jättebra stöd både innan resan och när jag väl var i USA. Jag tycker verkligen att du ska åka med dem! Man kan såklart välja vart man vill åka någonstans, MEN grejen är ju den att om du begränsar dig för mycket så kan det ta längre tid att hitta den rätta familjen för du väljer ju bort många familjer genom att begränsa dig. Det var inte farligt dyrt och det jag gillade bäst med SI var att man inte betalar någonting förän man matchat med en familj. Jag tycker verkligen du ska ta chansen att åka som au pair om du är sugen på det! Jag har verkligen haft världens bästa och roligaste år. Och är det så att man känner när man är där att det här var ingenting för mig så är det ju bara att åka hem. Hemma är inte så långt bort som man tror. Hör gärna av dig om du har fler frågor!! :) Stort lycka till!
Kram
aupairjosefine.blogg.se

2013-02-26 @ 20:54:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0