Förlänga eller inte förlänga?

Det är vad som snurrar runt i mitt huvud just nu. Det är, som det ser ut nu/idag, inte helt omöjligt att jag kommer stanna i USA ett halvår extra.

I så fall kommer jag att förlänga med en ny familj, då min värdfamilj inte vill förlänga i ett halvår och få en ny au pair mitt i sommaren, och kan då välja att hamna i princip vart som helst. Jag får i så fall fram till december på mig att välja en familj och är det så att jag inte hittar någon/ändrar mig så är det bara att jag åker hem som vanligt.

Skulle jag däremot bestämma nu att jag inte kommer att förlänga och sedan ändra mig när det är försent så finns inte den möjligheten längre. Så som det ser ut nu så kommer jag kanske förlänga. Men som sagt så är det ett sjukt svårt beslut som jag går och tänker på hela tiden, och ena sunden vill jag och andra stunden vill jag inte alls. Så, to be continued säger jag väl om det så länge.

Jag har gjort mycket sen sist men som vanligt så är minnet så himla dåligt att jag inte riktigt vet när jag gjort vad, förutom i bästa fall de senaste två/tre dagarna.

Så, igår kväll kom Fanny och Amanda hit och vi beställde hem mat och såg på Justin Bieber filmen på netflix. Säger samma sak till er som jag sa till dem: När man sett filmen tycker man faktiskt om honom lite, så se den!

Idag vad jag på cubs match med Fanny och Amanda i alla fall. Det var kul (att uppleva stämningen därinne igen) men det var så sjukt sjukt kallt, och som jag sagt tidigare så är ju baseboll sen tråkigaste sporten i världshistorien. Det händer INGENTING. Sen börjar folk jubla helt plötsligt, och man fattar fortfarande inte vad som hänt eller vem som gjort poäng. Värdelöst. Men som sagt är det en himla mysig stämning inne på Wrigley Field.

Efter matchen gick jag och Fanny hem till mig och åt lite, sen var vi ute och sprang. Efter det låg jag död i sängen till typ klockan 8. Då gick jag till Starbucks och mötte upp några nya tjejer som precis kommit hit till Chicago. Det var trevligt och i satt och pratade en bra stund. Snart kommer Fanny hit och ska sova här. Imorn ska vi åka Downtown på förmiddagen och sen är det au pair möte på dagen. Vi ska åka sightseeing buss. Ska bli kul faktiskt även fast jag sett hela staden redan. Kommer dock bli sjuuukt kallt. Alltså det har blivit värsta vinterkylan här nu, det bara slog om på en dag. Ena stunden var det 26 grader och andra var det 10....

Slänger in lite bilder från mobilen som jag tagit på senaste istället för att försöka minnas vad jag gjort.

Juste också, har jag ju helt glömt att säga. 4-14oktober har jag semester, och guess where I'm going??? Yes, that's right! SWEDEN!!!! Det är bara 12 dagar kvar och jag längtar så mycket!!

Nu, på riktigt, kommer lite bilder.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0