Hermann Park igår, Nashville imorgon

Igår var jag ledig hela dagen. Började dagen med att skriva lite på min uppsats och sen kom Andrea och hämtade mig vid halv 2. Vi åkte till Hermann Park och gick runt lite. Det var jättemysigt och jätteskönt ute. Sen åkte vi till flygplatsen och hämtade upp hennes kompis som jag fick träffa då med. Sen käkade jag lite kvällsmat med dem innan jag blev hemskjutsad.

Idag ringde jag till dit där de har hand om körkort och frågade hur jag skulle göra för att få mitt Texas driver license, som är ett krav att jag ska ha för att försäkringen på bilen ska gälla. Han som jag pratade med sa att det tar ungefär 1,5-2 månader att få en uppkörningstid! Så lagom tills jag ska åka hem kunde jag få en tid. Skitbra....så nu kanske jag inte kommer kunna ta mig runt här hur jag vill de kommande två månaderna. För man behöver verkligen bil här! Är sjukt irriterad. Men min värdmamma sa att det kanske skulle gå och lösa med försäkringen så jag får hoppas på det!

Idag har jag skrivit ännu mera uppsats och sen lunchade jag innan det var dags att jobba själv med barnen för första gången. Måste säga att det gick riktigt bra förutom att den ena ramlade och slog huvudet på en pall...OCH, jag har bytt min första bajsblöja! Det ni!

Nu ska jag snart bli upphämtad av två svenska tjejer som jag ska iväg och äta med.

Imorgon bitti ska vi åka till Tennessee. Nu har jag fattat lite mer vart det är vi ska. Vi ska till Nashville där vi ska bo på hotell och sedan ska vi åka och titta på deras hus som de har köpt i en liten stad utanför nån dag. Så Nashville är det jag ska till - The Music City. Verkar häftigt och jag hoppas det blir kul:)

Hej med er, hörs snart igen

P.S. Märker ni att jag blivit bättre på att blogga?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0