Friday

Började dagen igår med att ta bussen(!) till sjön för att gå en promenad. Jag vet visst är det sjukt? Ta bussen någonstans för att gå en promenad. Men jag ville gå vid sjön så då fick det bli så. Det var jättefint väder också och jättevarmt. Tog med mig kameran och tog lite bilder. Det blev inte så många bra bilder, men här får ni i alla fall två. En på Downtown Chicago, och en på en liten gubbe som går längs med sjön. Det var ju såklart inte meningen att han skulle bara med i bilden. Ville ju mest visa hur det ser ut här liksom.




Efter det åkte jag downtown och mötte upp Olivia och hennes familj som är på besök och åt lunch med dem. Jättetrevligt var det och vi åt på ett av mina favvisställen.

Sen jobbade jag hela eftermiddagen. Jag och två av tjejerna bakade tiger cupcakes, ni vet Tigerkaka, fast cupecakes. De blev inte så goda. Förmodligen för att de allting bakar allting med färdigblandad mix här så att det smakar helt fejk. Plus att barnen dränkte cupcakesen i frosting också...

På kvällen kom Sofia hit, efter mycket om och men, och bussar åt fel håll. Vi åt glass och kollade på Shark Night. En helt sjukt utspårad film om några college studenter som åker till ett lake house, och sjön visar sig var FULL med hajar. Det slutar med att typ alla blev uppätna och hajarna liksom hoppade upp ur vattnet och åt dem.. Haha! Men vi hade trevligt i alla fall och sen sov hon här. Idag ska vi förmodligen gå på museum eller någonting. Vi får se lite vad vi gör.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0