It's alive

Okej, jag vet. Länge sedan sist. Men, jag har helt enkelt haft för mycket för mig på siståne. Men nu lever bloggen igen!!
Mamma och Victoria var här, och vi hade det hur mysigt som helst. Då är det inte direkt så att bloggen är första prio. Hoppas ni förstår.
Tänkte jag skulle berätta lite vad vi gjorde när de var här i alla fall. Första dagen drog jag med mig dem, jetlaggade och trötta, till en heldags sightseeing i Chicago. Millenium Park, State st, the river och lite sånt fick det bli. Sedan behövde jag jobba i ett par dagar, och då passade mamma och Victoria på att shoppa. När jag fick ledigt så åkte vi bland annat till Chicago Premium Outlets och shoppade ännu lite till, converse för det mesta. Vi hann även med ännu mera sightseeing, vi gick på en baseballmatch, vi hade e mysig picknick vid sjön, vi gick en alldelles för lång och varm promenad, vi åkte på en båttur, åkte upp i the Willis Tower (ashäftigt) och bara mös i allmänhet. De fick se det mesta av chicago, och viktigast av allt - prova det mesta av alla mina favorit matställen, haha!

Det känns jättekonstigt nu när de åkt hem och allting fortsätter som vanligt här. Lite som om de inte var här på riktigt, och defenitivt känns det som att det går mer än en vecka sedan de åkte hem!

Slänger upp ett par bilder, men resten finns på facebook redan.



Senaste veckan har jag också haft mycket för mig. När mamma och Victoria åkt hem jobbade jag endel. Sedan på lördag kväll firade vi lite midsommar på kvällen med en liten picknick. Blev tyvärr inget stort midsommarfirande med midsommarkrans och allt det där, som jag hade velat. Men vi hade riktigt roligt i alla fall! Sen på söndagen åkte jag och Fanny och såg på Pride paraden som var här. Vi såg tyvärr inte mycket av själva paraden för det var så stört mycket folk, men det var riktigt kul att bara gå runt där i närheten och titta på allt folk som gick runt i regnbågsfärgade kläder, och andra sorts kläder (underkläder)..





Idag har jag och Fanny varit och tagit körkort. Vi pluggade körkortsteori hela kvällen igårkväll och idag på förmiddagen åkte vi och fixade oss körkort. Jag kunde tyvärr inte köra upp dock, för hade ingen bil men gjorde teorin och allting och sedan kan jag bara åka upp dit och köra upp när jag vill. Fanny däremot tog hela körkortet hon.

Så, lite uppdatering om det senaste. Sammanfattade det så gott jag kunde. Hoppas det duger.
Nu ska jag sova. Puss och Kram.


Kommentarer
Postat av: Nils

Tja Josefine,



Jag har nyligen anlant till Chicago och hittade din blogg nar jag sokte pa Chicago pa Google, sa jag tankte att du borde veta en hel del om staden. Tankte darfor kolla om du har nagra bra tips nar det kommer till Chicago? Vad maste man se nar man kommer till Chicago och vad far man inte missa? Du far garna hora av dej till mej pa min mail da jag har massor med fragor angaende staden.



Halsningar

Nils



2012-06-29 @ 04:20:53
Postat av: Olivia

Wow.. precis vad jag väntat på i sådär 3 veckor.. Come on girl..

Lunch imorgon??

xoxo

2012-06-30 @ 05:42:39
URL: http://oliviasjostedt.blogspot.com/
Postat av: Anonym

ååhy va kul allt ser ut! ;D



hur länge ska du vara au pair och vart ansökte du någonstns? :D



lindshe.blogg.se

[email protected]

2012-07-11 @ 12:10:11
URL: http://lindshe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0