OM ETT DYGN

OM ETT DYGN har jag Mamma och Victoria här. Det känns helt overkliget, och jag kan inte ta in det riktigt -att de kommer hit. Jag har gått och räknat ner till det här nu enda sedan de bokade flygbiljetterna för 2 månader sedan. För 2 månader sedan kändes det som en evighet tills den 9juni. Det var det inte! Jag har sagt det förr, och jag säger det igen, tiden går så galet fort. Nästan lite obehagligt fort, för att citera min bästa vän. Men i morgon är de här i alla fall och det ska bli så mysigt! Jag har längtat ihjäl mig!! Och nu ska vi äntligen ha 11 mysiga dagar tillsammans.

Tänkte även ge er en liten uppdatering om vad som hänt i veckan. Borde kanske kalla min blogg det? "Hänt i veckan"? Eftersom jag ju typ bara uppdaterar en sådär en gång i veckan. Hmm...Hänt i veckan... det låter himla bekant.. Whatever!

I veckan alltså:

I måndags hade jag en kureringsdag. För er som inte vet vad det betyder, själv vet jag knappt heller, så är det när man kurerar sig/blir frisk. Jag låg ju som sagt och spydde i söndags natt.

Tisdagen spenderade jag med Favvo-Fanny! Vi åt frozen yoghurt! Mmmmm. Gissa vems idé? Sedan jobbade jag hela dagen, som vanligt.

På onsdagen åkte jag till Lisa på förmiddagen och träffade hennes hundvalp (och henne med för den delen) och så bokade vi en tour vi ska göra i Las Vegas den 3e Juli. Hop on hop off biljett blev det. Känns himla bra att ha det bokat!

I torsdags åkte jag downtown och shoppade lite innan jag mötte upp Olivia en snabbis. Hon åkte till Santa Fee med sin värdfamilj idag så det blev sista gången jag träffade henne på 3 veckor...Tråkigt! Jag hjälpte henne, lite stressad och dan, att göra en fläta i håret och sedan var jag tvungen att åka hemåt.

Idag har jag varit ledig fram till 4pm och denna dag har spenderats downtown med Maria på Chicago Blues Festival, som började idag. Vi strosade runt där i ett par timmar och hade det jättemysigt. Vi var där ganska tidigt dock, ungefär direkt när de öppnat, så till en början var det inte så mycket folk. Men sedan fylldes det på mer och mer. Jag kan tänka mig att imorgon och söndag kommer bli mer busy.

Imorgon ska jag och Sofia åka till Andersonville där det är "Midsommerfest". Jaa, ni hörde rätt! Midsommar! De firar det här i "det svenska området" och det ska bli jättekul och se vad det är för något. Har sett att de kommer vara dans runt midsommarstång och hela köret. Sedan på kvällen, jaa då vet ni vad jag gör!!!! STÅR PÅ FLYGPLATSEN OCH VÄNTAR PÅ MAMMA OCH VICTORIA!!!!

Nu, lite bilder.

Fanny bah "Frozen yoghurt, snälla?" Jag bah "Okeeeej då..."

Buckingham Fontain

Buckingham Fontain

Buckingham Fontain, and cute Maria

Buckingham Fontain

Free bags with toothpaste, yes please

Awesome kid (in blue) playing in a kids blues band. He was insanely good!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0