Chocolate chip pancakes

Igår träffade jag tre tjejer som alla bor här i närheten och vi åkte till en typisk amerikansk restaurang och åt lunch. Jag beställde choklad-pannkakor. Det är ju inte direkt någonting som finns hemma så det kunde ju vara roligt att testa tänkte ju jag. In kom 4st baotastora pannkakor med massvis med grädde, och när jag skärde i dem var de verkligen fulla med choklad. De var ganska så goda till en början men efter en pannkaka började jag må lite smått illa. Jag tog mig igenom en halv pannkaka till sen fick det räcka. Allting här är verkligen så mycket större än hemma i sverige. När vi var på bion i söndags och jag skulle beställa dricka så frågade jag vilka storlekar det fanns, och den minsta de hade var så stor som den största du kan köpa hemma i Sverige. Tänk er då hur den största såg ut!

Idag ska jag åka och fixa ett social security nummer och förhoppningsvis också ett bankkonto så att jag kan sätta in alla min kontanter! :)

På torsdag ska två av barnen åka på studiebesök till svenska amerikanska muséet här i Chicago, och gissa va? Jaa, jag ska få följa med! Jippie! Ska bli roligt att se vad de tycker är speciellt att visa upp från Sverige. Jag har hört att muséet kanske är 50kvm stort eller nåt så förmodlingen finns det inte så mycket att visa upp!

Min värdfamilj har även bestämt att de ska åka till Michigan och åka skidor nästa helg, och jag ska få följa med! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0