Super Bowl

Idag träffade jag Jenny på dagen och vi åkte till en skoaffär som hade hur mycket skor som helt. Jag köpte tyvärr bara ett par träningsskor för jag kunde inte hitta ett enda par snygga klackskor som passade mina feta fötter. Och det var verkligen himla synd för det fanns en massa fina klackskor, och många av dem var på rea så de var jättebilliga. Men så var också mina träningsskor. Tror jag fick dem för lite mer än 200 spänn. Duger åt mig till att börja med. Har ju en så länge inte satt min fot inne på gymmet. Nu återstår bara att införskaffa träningskläder också, men det får bli en annan dag. Tills dess så nöjer jag mig med att sitta på mitt rum och tugga i mig godis om kvällarna. (Notera att det även finns godis med på bilden av dagens inköp).

Efter skoaffären gick vi in i en jättestor pysselaffär. Tilde, du skulle älska den affären!!! De hade bl.a. hur mycket scrapbooking album och scrapbooking grejer som helst så självklart fick jag för mig att jag ska börja med det. Köpte mig därför ett album efter mycket velande bland alla 50 olika sorter som fanns, och även ett block med scrapbookpapper.

När vi var klara inne i pysselaffären så åkte vi hem till Jenny och där åt vi pizza, chicken wings, och såg på Super Bowl. För er där hemma som är som jag och inte har/hade en aning om vad det är för någonting kan jag berätta att det är finalmatchen i fotboll (=amerikansk fotboll) och är man som jag och inte bryr sig ett dugg om fotboll så tittar man på matchen pg.a. alla reklampauser. Tydligen så är det snuskigt dyrt att sända reklam under matchen för att det är så mycket folk som tittar just då så kvalitén på de reklamer som sänds är riktigt hög. Jag måste faktiskt säga att det var en och annan rolig reklam här och var. Madonna uppträdde när det var halvlek också, det var lite kul att se.

Själva matchen förstod jag mig dock inte på. Det kan nog vara en utav de segaste matcher jag någonsin tittat på, dels pg.a. alla reklamavbrott, och dels pg.a. alla andra avbrott de hade hela tiden. 5min av matchen tog 30min att titta på. Så tråkig sport. Men en riktigt amerikansk kväll i alla fall och det var roligt!!

En liten bild på dagens inköp, bara för att det blir så mycket roligare att läsa då. Även fast texten fortfarande är den samma?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0