Skidåkning och maginfluensa

Jaha, så var man hemma från en helg i Michigan då. En helg som inte riktigt blev som man hade tänkt sig.

Resan började med att en av tjejerna spydde i (och då menar jag verkligen i) bilen hela vägen dit. Så de beräknade 6 timmarna förlängdes till ca 9h. Förstår inte hur det kunde bli så sent, men vi stannade och åt på vägen också, och när 11 pers ska äta så tar det väl sin lilla tid antar jag.

I alla fall. När vi sedan kom fram fick vi veta att min värdmamma också spytt på vägen i den andra bilen. Alltså hade två utav oss fått maginfluensan som legat och lurat under veckan (några av tjejerna har varit hemma från skolan i veckan för de spytt en gång var på natten). På natten hörde jag sedan en av lilltjejerna spy och så visade det sig att även en till av barnen spytt på natten. Såklart åkte jag även på't kvällen efter alltså i söndags kväll/natt. Det var inte roligt kan jag lova. Har inte mått så dåligt på riktigt länge, och jag har inte spytt så mycket på flera år..

Jag hann dock med min skidåkning i söndags innan jag började må illa. Det var ju tur det i alla fall eftersom det här ju faktiskt var en skidsemester. Så här får ni lite bilder från helgen.

Det supermysiga och asstora huset som vi bodde i. På andra sidan huset ligger sjön precis på tomten.
Såhär såg sittliftarna ut... Inte direkt något skydd ifall man skulle trilla ner. Ni kan ju tänka er att jag var lite skraj när jag satt där och de dinglade fram och tillbaka.

En liten sjö som låg intill en av sittliftarna. Bakom sjön är även en supervarm pool som man kunde bada i om man ville. Det ville inte jag.

De blåa backarna var supermesiga. Kan inte fatta att de kallades för "More difficult". Och visst kände jag mig väl som en expert där på mina Type III skidor så klart att jag tog den svarta backen! ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0