Sensational bites

Igår följde jag med barnen på studiebesök till Svenska amerikanska muséet. Det var ganska kul att se vad de visade upp men allting handlade om hur det var år 1870 så nu har barnen fått en bild av att i sverige så har vi på oss långklänning och bor på en bondgård. De fick pyssla sina egna midsommarkransar också, och dem såg ut som på bilden här nedanför.


Efter studiebesöket hämtade jag upp de minsta två från skolan. Vi gick hem och åt lite mellis och sedan hämtade vi en till av tjejerna på skolan och eftersom att det var sista dagen i skolan den här veckan igår (de är lediga idag) så gick vi till Sensational bites och åt cupcakes/kakor. De hade en massa jättefina cupcakes där och en massa fina kakor. På vägen hem stannade vi i lekparken i över en timma och lekte och när vi sedan kom hem så hade min värdmamma bakat minicupcakes också. Och när de två älsta barnen kom hem från deras kompis så hade de också bakat cupcakes som de hade med sig. Så det blev en himla massa cupcakes igår!

På kvällen gick jag till Belmont och träffade en tjej som heter Luisa. Vi åt frozen yoghurt och det var så himla gott! Kan inte förstå att vi inte har någonting liknande i Sverige. Jag känner på mig att jag kommer att äta det ett antal gånger till under året.

Midsommarkransen

Ett trädgårdsland på muséet

Min supergoda cupcake. Den hade caramel inuti sig, ungefär som en center!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0