Saltapinnar-hamburgare

Började dagen med att jobba i 5 timmar. Eller jobba och jobba. Först åkte vi och åt brunch på en mexikansk restaurang. De skulle komma några och filma där inne på förmiddagen hade vi fått veta så barnen ville dit bara för att få vara med på teve. Och jo visst blev vi filmade alltid. Fråga är bara om 5 vinkande och hoppande ungar är någonting de vill ta med i tevesändningen!

Efter brunchen så gick vi till en affär som sålde balklänningar till barn. Egentligen kallades de nog inte balklänningar. De var huvudsakligen till för katoliker från mexico som använde dem vid olika tillställningar i kyrkan eller hur det var. Men i alla fall, dit gick vi för barnen ville dit. Det ska nämligen hållas en "pappa-dotter dans" på ett ställe här i närheten på alla hjärtans dag och pappan här har lovat alla 5 barnen att han ska ta med dem allihopa på den. Så av den anledningen ville barnen ha varsinn klänning. Och klänningarna i affären var som små mini balklänningar. Jag fick värsta nostalgikänslorna från när jag själv valde ut min balklänning för ett år sedan när vi var där inne!!! Barnens ansiktsuttryck när de fick på sig den första klänningen (av alla 100 de senare provade..) var helt oslagbar. De var verkligen helt överlyckliga och hur söta som helst!!!

På eftermiddagen träffade jag Jenny och hon visade mig Target! Himla bra affär, men tyvärr hade de inga termobyxor, vilket var det jag var ute efter eftersom vi ska till Michigan nästa helg. Vid target fanns även en T-Mobile butik så jag passade på att gå in där och skaffade mig ett amerikanskt telefonnummer som jag ska börja använda i min mobil nu. Har verkligen känt de senaste dagarna att jag inte klarar mig länge till utan en mobil här.

Sedan åkte vi till ett ställe i Diversey och åt där man kunde designa sin egen hamburgare. Riktigt smarrigt var det!!!
Såhär såg min hamburgare ut. Om ni undrar varför brödet ser så konstigt ut så är det för att det är pretzel-bröd (ungefär som saltapinnarbröd fast mjukt). Riktigt gott faktiskt, även fast det kanske inte låter så.

Imorgon har jag min lediga dag och då ska jag och Jenny åka till en skoaffär där de tydligen har billiga skor, och sen på kvällen ska jag hem till henne på ett litet Superbowl party! :)

Nu ska jag ta och krypa ner i sängen och se lite film innan jag somnar. Godnatt med er/God morgon där hemma (snart)!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0