Här tycker vi om att ha party

I fredags kväll hade vi pannkaksparty här. Barnen tyckte om mina svenska pannkakor, på sätt och vis. Till en början blev en av tjejerna jätteledsen när hon såg pannkakorna och grät: "You never told me they would be thin as a PAPER!" Haha, så sööt! Även hon åt dem tillslut, men de allihop åt dem självklart på sitt eget amerikanska lilla vis. Två av dem kastade i chocolate chips i stekpannan och fick då chokladbrända pannkakor, men tydligen ganska så goda. Det doppades även i sirap och några valde att äta dem som en dubbelmacka med ost och skinka emellan. Men vad gör väl det, de åt ju i alla fall. Första maten jag lagar som de ätit! Efter maten hade vi dansparty och barnen (och jag) dansade till en massa Prince-låtar.

Igår hade vi Pizzaparty istället. Vi bakade pizza från scratch. Det tog hela förmiddagen pågrund av ett antal missar. Men tillslut blev det ändå vinst igen. Barnen åt och tyckte (typ) om pizzan!! Efter det hade vi filmkväll och det tog självklart 30min för dem att enas om att vi skulle se High School Musical.

Idag ska jag se på Oscarsgalan med Jenny. Hon kommer hit vid halv 5 någon gång. Jag tror dock jag ska ut och ta en promenad eller nåt innan dess. Det är superfint väder idag och jag har inte varit utomhus än. Fy skäms!

Slänger upp en liten bild här bara för att det är roligt med bilder och för att jag vill säga att det är så sjukt skönt att ha en plattång igen!!!


Kommentarer
Postat av: Erik

Åh va kul det är att läsa din blogg!! :) och har du färgat håret? ;) fiiiint!!! :D

2012-02-27 @ 10:01:50
Postat av: Frida

Har du färgat håret? Du ser äldre ut, värsta snyggt! Varje gång jag läser din blogg funderar jag på hur det skulle vara om Jag åkte iväg som au pair.. Verkar spännande! Jag pratade om det så länge men sen kändes det fel för mig, iaf fel tidpunkt nu. Kanske senare vem vet ;)

2012-02-29 @ 18:35:44
Postat av: Josefine

Haha, nej hörreni! Jag har INTE färgat håret. Det är bara en skugga, och en låång utväxt ;) Men snällt av er att ni tycker det ser fint ut i alla fall :) You'll never know if you never try it Frida! Jag tror verkligen det här är nåt för dig. Skulle vara så kul om du åkte någonstans hit i år, så kunde vi åka och hälsa på varandra :) Men förstår dig också med att de måste kännas helt rätt. För mig var det här helt rätt tidpunkt! Ångrar inte ett dugg att jag åkte! :)

2012-03-01 @ 04:08:50
URL: http://aupairjosefine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0