Förkyld

Jag har blivit förkyld. Det började igår natt, gick över under dagen, kom tillbaka under kvällen, och blev ett helvete på natten. Kunde inte andas. Men hittade som tur var ett par droppar nässpray som jag visst hade packa med mig tillslut ändå. Hela dagen idag har jag känt mig hängig och det har runnit ur både näsan och ögonen. Härligt tänker ni! Min värdmamma gav mig någon blå sörja som jag kunde svälja nu på kvällen som skulle hjälpa mot lite allt möjligt. Den var inte god kan jag ju säga. Men jag har smakat värre (och spottat ut det..)

På förmiddagen idag var jag hemma hos en tjej som heter Lisa. Hon var jättetrevlig och vi satt mest och pratade hela tiden. Har varit på "The Y" med en av tjejerna på simning. Dock tränade jag inte under tiden eftersom jag ju inte har några träningskläder än, och jag är ju faktiskt förkyld..

Imorgon har jag min lediga dag den här vecka och då ska jag åka till downtown (eller hur man nu ska uttrycka det. Det är svårt att översätta "Go downtown" till svenska) och shoppa med en tjej som heter stephania som jag inte träffat förut så det ska bli jättekul :) Ska bara försöka aktivera mitt bankkort någonstan imorn så att jag har några pengar att handla för. Nämnde jag förresten att de har stavat mitt namn fel på mitt bankkort???? Jag blir så himla irriterad. Även fast än jag sa till dem tre gånger hur de skulle stava mitt namn, och då fick skriva under papprena om och om igen så kommer kortet hem med felstavat namn och som mitt efternamn så har de skrivit mitt mellannamn. Jäkla nötter alltså! Hur svårt kan det vara att förstå när de till och med hade mitt pass att titta på när de fyllde i mitt namn?

Jag började titta på första avsnittet av Pretty Little Liars igår och jag måste säga att det var himla bra. Ska titta ett avsnitt till nu innan jag går och lägger mig.

Ha det så bra hörni. Vi hörs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0