My kind of town Chicago is

Mycket händer, och jag glömmer bort att skriva.
I fredags låg jag på stranden med Olivia hela dagen, och sen på kvällen åkte vi hem till mig och åt köttfärssås och kladdkaka. Maria kom också och va med oss på kvällen.

I lördags var vi på IKEA. Så himla mysigt! Vi provlåg alla sängar och bara gick runt och myste hela dagen. Sedan gick vi i IKEA-shopen och köpte massa grejer, och såklart avslutades besöket med en gammal hederlig IKEA-glass! Köpte med mig ett paket skorpor och en hushållsost hem. Fattar inte varför jag bara köpte ETT paket? Det är ju nästan slut redan...
I alla fall, på kvällen tänkte vi ha grillkväll hemma hos mig. När vi skulle sätta upp grillen upptäckte vi att det varit storm ute (som vi varit lyckligt ovetande om när vi låg där inne på IKEA i alla sängarna och hade det gött) så det var helt blött och regnigt ute och parasollet på baksidan hade vippat. Lite jobbigt. Så vi stek-grillade hamburgarna istället, sedan spelade vi en massa musik och försökte oss även på lite sällskapsspel men det blev inte så lyckat. Jag och Fanny avslutade kvällen i soffan framför How I Met Your Mother, medans Olivia valde sängen. Jag somnade som alltid i soffan och vaknade upp som en zombie liiiite för sent på kvällen.

På söndagen lagade vi en riktigt amerikansk brunch. Bacon, ägg, waffles, sirap, grädde, och såklart lite färsk frukt på det (vilket nog var den minst amerkanska delen av hela kalaset). Efter det åkte vi downtown och gick och var bittra över att vi inte hade köpt biljetter till en av USAs störta festivaler, Lollapalooza, som var här i Chicago i helgen. RIKTIGT SURT! Vi shoppade på target istället och på kvällen spelade jag och Fanny musik och såg på film, varpå jag ännu en gång somnade i soffan...

Det är så himla skönt att vara ledig och att ingen är hemma (förutom min värdpappa nu då). Jag kan göra vad jag vill hela tiden. Känner mig ÄNTLIGEN lite fri igen.

Här kommer lite bilder från i torsdags kväll när jag och Olivia var på stranden, och sen lite bilder från vår "grillkväll" i lördags.

<

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0