Sista helgen av semestern

Nu har jag börjat jobba igen. Måste medge att det är lite segt. Denna vecka jobbar jag många 10 timmars dagar också. Ingen mjukstart direkt.

Tänkte i alla fall jag skulle berätta lite om helgen som varit, om jag kan komma ihåg den.

I fredags kom Fanny hit på kvällen och åt lasagne (som jag hade lagat) och sen gick vi ut på en sen promenad. Efter det sov hon här och på lördag åkte vi till parken hemma hos henne och solade hela dagen. En riktigt mysig och slapp dag. På kvällen sen åkte jag downtown och mötte upp Maria och Olivia och lite andra som hade slutat sin weekendkurs. Vi åt mat på Grand Lux Café och sedan kom Fanny och hon och jag gick till Elins hotellrum och hängde där med lite folk innan de drog ut och vi drog hem.

På söndagen hade jag och Fanny en "hinna med allt möjligt dag". Vi åkte först downtown och sedan tillbaka upp till våra områden och gick och strosade i lite secondhandbutiker och andra butiker. Det slutade med att vi satte oss och åt och efter det stötte vi på ett skitmysigt fik som vi också var tvugna att prova. Enligt Fanny så fick stället 5 av 5 toasters då kaffet där smakade precis som hemma i sverige. Så nu har vi hittat ett fikaställe som vi i fortsättningen kommer bli stammisar på!

På söndagkvällen kom Olivia hit och vi bokade biljetter till The Fray och Kelly Clarksson som kommer hit 1 september. Det ska vara en utomhus konsert som man kan ta med sig picknickfilt och grejer till så det ska bli mysigt :) Samma dag kommer det även hållas ett TOMATO BATTLE här i Chicago. Hur häftig och kul låter inte det??! Jag försöker förtillfället övertala Olivia om att vi ska åka förbi det innan konserten! Fatta vad roligt!!

Som sagt så började jag jobba i måndags (igår) och det gick ändå hyfsat bra. Tog med barnen på bio, och sedan lekte vi med Barbie i typ tre timmar (....). På kvällen åkte jag till Fanny och vi gick en långpromenad, sedan sov jag där. På morgonen idag gick vi till vårt Starbucks och åt lite frukost, och GISSA VAD SOM HÄNDE! Asså fanfanfanfan. Ska lägga ner mobilen i väskan. Den slinker ut händerna på mig. Faller en halvmeter. Landar på asfalten. Jag tittar på den och ber en tyst bön. Ser att halva skärmen är täckt av sprickor....Ångest resten av dagen...

Idag har jag bara jobbat 5 timmar, men dessa 5 timmar har på något sätt känts som 10. Har gått så himla segt. Snart ska jag iväg på bio. Jag och Fanny, och kanske Olivia ska se "Total Recall". Jag hoppas att den är bra. Bara för att jag tappade mobilen idag så har jag bestämt mig för att det är ok att tröstäta en stor glass på bion. Så det är vad jag ska göra ikväll.

Här kommer lite bilder. De är från mobilen så alla är inte jättebra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0