September, and it's still summer

Barnen har börjat skolan igen nu, vilket betyder tillbaka till de gamla vanliga rutinerna och dagarna kommer att bli mer busy (för barnen, inte för mig vilket är skönt!). Det har dock varit knöligt att få dem att göra vad de ska, de har varit lite gnälliga över att börja skolan igen. I år slutar de 1,5 h senare än förra året, vilket betyder att jag inte börjar jobba förän tidigast 2.30pm om dagarna. Riktigt skönt! Mindre skönt dock att inte sluta förän tigast 9. 
Sådär, där fick ni en liten uppdatering om jobbet. Kände att det var länge sen. 
 
Jag har gjort mycket sen sist, men eftersom jag har så dåligt minne och det var typ två veckor(!) sedan jag skrev senast så kommer jag inte ihåg allt. 
 
Jag har bott hos Fanny när hennes värdfamilj varit bortrest på semester. Vi gjorde lite alltmöjligt och hade det skitmysigt tillsammans med Bongo och Scribble. Vi gick ut på en bar precis där hon bor en kväll där vi bara dansade och hade kul hela kvällen och sen var vi ute och sprang också en kväll (ej att förglömma) i 30 gradig värme!! Inte det roligaste på den veckan kan jag inte säga. Men duktigt gjort iaf. 
 
I lördags var vi på konsert, The Fray och Kelly Clarkson, och det var riktigt roligt!! Jag och Olivia började kvällen på tåget till Tinley Park, där konserten var, som tog 1 timma. Lika glada för det var vi för vi hade med oss underhållning. Vi tog sedan taxi till stället där konserten var och väntade där på Maria och Emelie som också skulle med. Sen drog kvällen igång. Vi hade sjukt kul och dansade och sjöng med till alla låtar, även fast vi inte ens kunde hälften! 
 
Idag har jag varit och shoppat MASSOR. Kände att det var länge sedan så tyckte att jag kunde få göra det. Vet dock inte om jag behövde allt jag köpte men skit samma. Det blev i alla fall 4 tröjor, 1 shorta, 2 shorts (jag vet! Shorts tänker ni? Det är ju HÖST! Men här är det faktiskt fortfarande varmt än och jag vet inte men jag bara kände fört!) , två läppstift och en mascara. Sådär, då vet ni det. Tänkt vad mycket gladare ni blev för det!
 
Här kommer lite bilder från konserten. 
 



 
I söndags åt jag brunch i Wicker Park med Olivia och två av hennes kompisar från San Francisco. Jag och Olivia åkte sen downtown och bara låg och chillade i Milennium Park resten av eftermiddagen. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0