Bruce Springsteen och lite sånt

I fredags var det äntligen dags. Bruce Springsteen, på Wrigley Field. Jag, Fanny, Fanny & Jorunn var där precis lagom till när det började, och fasen vilken värd kväll det var. Riktigt jävla häftigt! Behöver nog inte säga mycket mer.

Efteråt gick vi hem till Fanny, och på vägen hittade vi en kille som sålde Bruce tröjor på gatan, inte exakt äkta tröjor men i vilket fall så köpte vi varsin och fick därmed även en varsin Bruce tröja. Vi hoppade sedan lite spontant in på en bar som visade sig vara ett riktigt bra beslut. De hade en live "dj" som spelade piano/dragspel och sjöng (i bar överkropp och hängslebyxor) och så fick man ta gratis popcorn där inne. Vid 3/halv 4 tiden var vi hemma hos Fanny där vi somnade gott.

På lördagen jobbade jag hela dagen, 2-12. Det var block party på vår gata så jag tog med alla barnen där och så stannade vi där hela eftermiddagen/kvällen. Det första som hände när vi kom hit var stred hittade ansiktsfärg och fick för sig att set ju var jättekul att täcka hela mig med en massa fjärilar och blommor...verkligen jättekul. Sen tillslut fick jag dem att sluta och så målade jag på dem istället. Bara för att skryta lite så ser nu en bild här under (eller över, vet inte var bilderna hamnar när man skriver i mobilen) på vas jag målade på R. Fint va? Blev lite chockad själv att jag fick till en fjäril.

På söndagen hängde jag hos Fanny hela dagen. Vi var ute och sprang, och bestämde oss för att springa från henne hem till mig och sen tillbaka. 45min senare var vi tillbaka hemma hos henne...och jag konstaterade att så långt har jag aldrig sprungit förut. Sen åkte vi till Jewel Osco och handlade. Fanny hittade gratis kaffe som hon gick loss på. Jobbade på kvällen och hade då dance-party med barnen till en massa Prince låtar, som enligt dem är den bästa artisten som finns.

Alla lärare har sedan i måndags gått på strejk här i Chicago, vilket betyder att barnen inte kunnat gå till skolan. Min värdmamma kom därför i måndags och sa att "vi åker på semester. Om inte strejken slutar tidigare kommer vi hem på torsdag. Så du är ledig till dess". Så himla härligt! Så jag har gått i skolan och grejar och bott hos Fanny sedan i måndags! Och igår träffade jag en ny svensk tjej som heter Gabriella, som bor bara 15min gångavstånd ifrån mig. Vi åkte Downtown och jag visade henne runt lite.

https://cdn2.cdnme.se/cdn/7-1/2902611/images/2012/pic_5050adb39606ee0664bcce89.jpg" class="image">

https://cdn3.cdnme.se/cdn/7-1/2902611/images/2012/pic_5050adcce087c35b0795f75b.jpg" class="image">

https://cdn2.cdnme.se/cdn/7-1/2902611/images/2012/pic_5050adcde087c35ae16fe2cf.jpg" class="image">

https://cdn3.cdnme.se/cdn/7-1/2902611/images/2012/pic_5050add29606ee065f9bd6ec.jpg" class="image">

https://cdn2.cdnme.se/cdn/7-1/2902611/images/2012/pic_5050ade19606ee068efe3ba3.jpg" class="image">

https://cdn1.cdnme.se/cdn/7-1/2902611/images/2012/pic_5050adedddf2b31f7c00073c.jpg" class="image">


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0