Houston

Okej. Som ni kanske kommer ihåg så skrev jag ju för ett tag sedan att jag var i rematch. Sedan dess har allt varit väldigt stressigt, konstigt, ledsamt, oroande och ja ni vet allt det där. Man vet inte vad som händer, om man ska behöva åka hem, stanna kvar eller flytta någon helt ny stans. För mig blev det, för att säga det kort, så att jag behövde flytta till Houston. Så i fredags förra veckan matchade jag med en familj. Kontoret var sedan stängt över helgen så jag hade ingen aning om nät jag skulle åka, min flygbiljett skulle jag få efter helgen. På måndag fick jag ett mejl med en flygbiljett som sa att jag skulle åka tisdag morgon.. Jaha, kul att man fick ett par dagar att förbereda sig.

Nu är jag här i Houston, sedan i tisdags, och saker går väl okej. Har inte riktigt börjat jobba än helt själv. Tar hand om två 2,5åringar. Känns väldigt konstigt att vara på ett nytt ställe, Texas är dessutom väldigt olikt Chicago. Jag har i alla fall träffat lite tjejer som bor här i närheten redan. Den förra au pairen i familjen presenterade mig för hennes kompisar och de verkar roliga. I onsdags kväll åkte vi till ett ställe som hette "Wild West" där vi dansade line dance och grejer. Väldigt Texas och väldigt kul! Alla hade cowboy boots och hatt och sånt på sig. Vi kanske ska dit igen imorn kväll för då kan man gå på lektion och lära sig att dansa two-step och allt vad det heter. Igår var jag med några tjejer och bowlade och åt på kvällen och de visade mig runt lite! Kan nog bli kul att vara här i två månader men jag saknar Chicago som faaaaan! Är det någonstans jag vill nu så är det ju dit! Inte Sverige, utan Chicago..

Idag har jag, barnen och en av deras babysitter varit på zoot! Det har varit varmt och soligt och vi hade kul!

Ger er ett par bilder med. Bara för att:)

Puss puss, ha det bra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0