Lite bilder från köpcentret

Hej på er! Nu är det kväll här i Stamford och jag är lite trött, men faktiskt inte så trött som trodde att jag skulle vara idag. Förstår inte riktigt hela den här grejen med jetlag...
Dagen idag började med att jag vaknade 04.30, dvs. 10.30 svensk tid. De andra två tjejerna i mitt rum vaknade någon gång runt 5, och innan hotellet ringde och "väckte" oss låg vi och pratade lite.

Klockan 07.30 gick vi ner och åt frukost. Frukosten var faktiskt inte så god. Jag hade ärligt talat förväntat mig mer av den än vad som var. Det var i och för sig mycket yoghurt och mjölk som alla åt av, och det såg ju gott ut, men något sånt blev det ju självklart inte för min del...

Efter frukost började vårat första möte, som fortsatte fram tills det var dax för lunch. Hon som pratade var jättebra, så det var faktiskt inte alls jobbigt, äns för mig, att orka lyssna hela tiden.

Till lunch fick vi tacos! Den var inte lika bra som hemma, och det tyckte inte heller tjejen här som är från Mexico, men den var ändå jättegod! Efter lunch hade vi siesta fram till klockan tre. Då pratade jag med mamma och tilde en stund på skype och sen gick vi till köpcentret som ligger bara 5min härifrån. Det var jättestort!!! Jag slänger upp ett par bilder lite längre ner så att ni får se :) När vi gick till baka till hotellet stannade en gul skolbuss för övergångsstället och självklart så stannade vi allihop för att ta kort på den. Barnen i bussen tyckte det var minst lika kul som vi, så några av dem började ta kort på oss de också. Snacka om att känna sig som världens turist.

Efter siestan hade vi möte igen i fyra timmar till, och sen fick vi gå och äta kvällsmat. Den här gången blev det pizza, också den jättegod! Så jag är väldigt mätt och belåten.

Imorgon ska vi åka till New York på kvällen!! Det ska bli så häftigt. Det kommer väl bli ungefär samma sak som med skolbussen idag, fast ännu lite värre! :)

Jag fick ett meddelande från min värdfamilj på telefonen förut, och de var så gulliga. Man kunde höra alla barnen ropa "Hi Josefine" i bakgrunden :)

Här kommer ett par bilder:


Jag framför HM! En sån bild måste man ju bara ta liksom.

Och så en bild på den berömda skolbussen!!

Btw, mina händer har blivit jättetorra och klia ända sedan efter flyget. Inte mysigt. Bara tänkte att ni kanske ville veta det!

Ha det bra, så hörs vi! Nästa gång får ni nog lite bilder från New York också. Det vill ni ju inte missa?

Hej med er så länge

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0