Svenska köttbullar

Idag på förmiddagen träffade jag en au pair som bor här i närheten. Hon var tydligen väldigt bra kompis med min värdfamiljs förra au pair. Vi tog en fika på ett ställe som ligger typ 5 min från där jag bor. Hon var jättesnäll och trevlig och det var riktigt kul att träffa någon i min egen ålder igen :)

Och ikväll var det då äntligen dags. De svenska köttbullarna skulle mätas med de italienska köttbullarna som de vanligtvis äter här. Jag och en av lilltjejerna rullade köttbullar i vad som kändes som en evighet och sedan 2 timmar senare var hela kvällsmaten färdig. Från de som vågade smaka dem så var betyget mycket lovande. Min värdmamma sa till och med att min maträtt (köttbullar, potatis, brunsås och lingonsylt) kom på andra plats av de godaste en au pair någonsin lagat åt dem. Maträtten som kom på första plats var en maträtt från thailand som någon annan familjs au pair lagat till dem en gång, och hennes familj i thailand ägde en restaurang. Så jag tycker nog att det var ett väldigt bra betyg. Så: Grattis Sverige, Grattis Mormor! Köttbullarna levererade verkligen ikväll!

Imorgon jobbar jag från kl 10 på morgonen till kl 20 på kvällen. Det kommer att bli en slitig dag. Jag hoppas barnen kommer vara lika snälla och gulliga som de varit idag. Jag tror minsann jag ska göra lite pannkakor till lunch imorgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0