Resan

Okej. Jag börjar med att säga att jag är sjukt trött. Men jag skriver lite här ändå, för er skull. Kanske för min skull också förresten, klockan är ju bara 19.00 här. Lika bra att vänja om sig direkt kanske?
Dagen började i alla fall på Landvetter kl 05.00 imorse. När jag väl checkat in och hittat till rätt gate och grejer var det ju en sådär 1h 30min kvar tills planet skulle gå. Så jag köpte lite frukost. Såklart så var det ju alldeles för tidigt för att äta någonting över huvudtaget märkte jag direkt, så jag fick spara det en liten stund.

På det lilla planet som skulle ta mig till Wien hade jag ju självklart valt platsen precis brevid motorn, så något sova det blev det ju inte precis. Istället tvingade jag i mig min frukost, och mådde lite smått illa efteråt. Precis när jag blev klar kom flygpersonalen med världens saftigaste och största chockladmuffins. Sämsta tajmingen, men halva muffinsen slank ner i alla fall.

Det gick ganska fort att flyga till Wien. På flygplatsen i Wien var jag tvungen att stå i massa olika köer och grejer innan jag kom till själva gaten. I gaten träffade jag på några roliga gubbar. De var jättekorthåriga allihopa och precis vid öronen hade de en lång lockig hårtest på varje sida. Som ett litet plus på det så hade de små fesar på huvudet, och "kungen" av de alla hade en hög svart hatt och långt (äckligt) skägg. Senare på planet såg jag de här gubbarna i princip hela tiden då de tyckte det var himla kul att vandra fram och tillbaka i gången stup i kvarten.

Flygresan från Wien till New York var rätt jobbig. Jag sov i princip ingenting, och så förtstod jag mig inte på teven heller så missade början av alla filmer hela tiden, varje gång den visades om.. Plus att jag inte fattade att man skulle använda ett par hörlurar som låg i sätet framför heller, som hade två kontakter istället för en, så jag stoppade i mina vanliga hörlurar i ett av hålen som fanns. Efter ett tag, när jag äntligen lyckats slå på början av footloose så börjar jag känna att jag får små stötar i öronen... Det var då jag fattade att någonting inte stämde riktigt där med lurarna. De hörlurarna jag hittade i sätet framför var dessutom trasiga så jag missade då istället slutet av filmen.

När vi äntligen kom fram till flygplatsen här i New York så tänkte man att "Gud, vad skönt! Nu går det lika smidigt som i Europa att hämta bagaget." Men så var det ju självklart inte.. Vi fick först vänta i en lång korridor hur länge som helst utan att förstå varför. När vi tillslut fick gå vidare kom vi till ett rum som var sicksackat med folk som stog i en kö som var hur lång som helst. Härligt! Så 2h senare hade vi lyckats komma ut från flygplatsen. Jag måste bara säga det, att en ryggsäck som handbagage med 8kg var inte att rekomendera i det läget!!

Sedan åkte vi till hotellet i en liten minibuss. Här är den enda bilden jag lyckades ta genom fönstret. Jag tror det är New York City långt där borta, men jag är inte säker. Han som körde bilen körde nämligen som en galning.


När vi kom fram till hotellet fick vi lite information, och sedan fick vi äta lite och nu har jag gått upp på rummet och lagt mig. Imorgon börjar föreläsningarna, eller vad man ska kalla det, klockan 8 så jag ska nog ta och sova nu, så jag får sova ett tag i alla fall. Mina rumskompisar har inte kommit än heller så de kommer väl säkert komma lagom tills jag har somnat

Godnatt i alla fall.Här sover jag de närmsta dagarna!!  

Vi hörs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0