Italian meetballs

Idag har det varit en bra dag.

Jag började dagen med lite skype först med pappa och sen med mamma. Det var verkligen skönt att prata lite svenska, och det bästa av allt: JAG BESTÄLLDE PAKET MED GODIS I!! Så snart behöver jag inte få ner på mitt rum på kvällen och vara galet sugen på godis och sedan bli beviken för att jag inte har någonting gott. Jag tror att jag fram tills dess paketen kommer måste bunkra upp med ett litet lager godis här någon dag. Kanske på lördag.

På lördag är min: Jag ska göra allting dag! På lördag ska jag tvätta mina kläder, på lördag ska jag städa lite här nere, på lördag ska jag gå en promenad och försöka hitta rätt tågstation som jag ska åka ifrån på söndag, och på lördag ska jag nu också hinna gå till affären och köpa godis! Jag ska även träffa en annan au pair på lördag och hon ska visa mig runt lite i området och så ska vi äta lunch på Potbelly's! Jag har redan varit där en gång och det är jättemysigt :) Herregud, hur ska jag hinna med allting på lördag, jag som inte ens är ledig hela dagen???

Tillbaka till idag. Jag hämtade barnen från skolan, vi gick hem och åt mellis och gjorde läxor. Sedan gjorde jag iordning deras lunchlådor till imorgon och efter det så lekte vi lite grann. Innan maten så hjälpte jag dem att duscha/bada och efter det var det dags för "Family dinner", vilket är någonting de ska börja att ha en gång i veckan här säger dem ;) Till middag blev det italienska köttbullar och jag måste säga att dem var riktigt goda. Imorgon kör vi mina (läs mormors) svenska köttbullar så ska vi se vilka som är godast. Middagen var väldigt trevlig och vi gick runt bordet och alla fick berätta om sin favoritdel av dagen :)

Efter maten så gick alla upp och la sig och en av tjejerna läste sin godnattsaga för mig.

Imorgon förmiddag ska jag träffa en tjej som bor här i närheten som också är au pair och vi ska ta en fika på starbucks! Det ska bli så skönt att träffa någon i min egen ålder igen, vilket jag inte har gjort på en hel vecka!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0