Downtown Chicago

Igår var jag som sagt Downtown Chicago med en tjej som heter Jenny. Vi började med att gå runt och titta lite och först av allt gick vi till stranden.


Där såg vi en galen gubbe som BADADE! Helt insane! Det var liksom minusgrader ute.



Bloomingdales på Michigan Avenue - den stora shoppinggatan.

Water Tower Place. Ett köpcentrum på typ 8 våningar där det fanns alla möjliga affärer, bl.a. forever 21 där vi gick in en sväng. Jag säger bara det: jag kommer att shoppa ihjäl mig där inne!!!

The Water Tower, i lego..


Sen gick vi på bio och såg "The girl with the dragon tattoo". Den var bra och det var kul att det var så mycket svenska grejer med i den. Ramlösa, lingonsylt, tv4, ikea, andventsljusstakar, ica, svenska namn osv osv. Efter bion gick vi runt och tittade lite till.

Vi gick bl.a. förbi en stor Marylin Monroe staty. Vi bad någon random kille att ta kort, därför är bilden inte så bra, men i alla fall!

Sen åt vi pizza. Tyligen är den här sortens pizza typisk för Chicago. Den ser ut som en paj och allt det gula/vita som ni ser på bilden, det är ost (!), och sen är det ett tunnt lager tomatsås på toppen. Den var faktiskt riktigt smarrig, men vi orkade bara varsinn bit!


Sen gick vi såklart till "The Bean".

Och på vägen tillbaka till tåget gick vi förbi en liten rabatt på trottoaren där det spelades musik och i rabatten satt den här skylten. Gulligt va!?


Jag hade med andra ord en asbra dag igår i Chicago!

Kommentarer
Postat av: Emma

WOW! vilken pizza, inte undra på att alla amerikaner blir supersize när de äter supersize!

2012-01-31 @ 20:28:51
Postat av: Josefine

Hahaha, nej verkligen inte! ALLTING är supersize här!!!

2012-02-01 @ 18:20:31
URL: http://aupairjosefine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0