I'm in Chicago

Jag har nu varit här i Chicago i 2,5 dagar. Den första kvällen när jag kom hit så körde vi runt lite downtown så jag fick se lite hur det såg ut. Sa jag att jag älskade New York?! Chicago var NÄSTAN som New York!!! Det finns skyskrapor (kanske inte lika höga som de i New York), och hur mycket affärer som helst. Eftersom att vi bara körde förbi sent på kvällen så vet jag inte riktigt hur staden är än för jag har inte varit där någonting mer sen. Huset jag bor i ligger nämligen ca 20min från centrum och för att komma dit måste jag ta tåget.

Anymay, familjen är jättesnäll och jag tror verkligen att jag kommer trivas här hos dem! Jag har typ hela källarvåningen för mig själv, vilket betyder: mitt sovrum, egen toalett, och ett litet vardagsrum, så det är nice! Barnen har sitt wii här nere i vardagsrummet så de är här nere ibland. Men på kvällen/natten/förmiddagen är jag här nere helt själv. Det går till och med att låsa dörren ner till källaren så det är faktiskt skönt för då vet man att man kommer få sova ostört, och man kan duscha utan att behöva oroa sig för att någon ska komma in. Låsen på toalettdörrarna är nämligen väldigt konstiga här. Det är som en liten knapp på handtaget som man trycket inåt för att dörren ska låsas, och sedan för att öppna så trycket man bara ner handtaget. Så det går inte riktigt kolla så att dörren verkligen är låst.

Igår följde jag med runt och lämnade/hämtade barnen på lite olika ställen. Efter det visade alla barnen mig sina rum och sen fick de för sig att de allihop skulle göra en dansshow för mig. Det slutade med att vi allihop dansade tillslut och började leka någon annan konstigt lek som jag aldrig lekt förut. Efter det gick(!) vi till en mexicansk restaurang där vi åt tillsammans med en annan familj som också hade barn. Det var trevligt och maten var god, men det var rätt kallt ute när vi gick både dit och hem. Det har nämligen kommit asmycke snö här och det är typ -6 ute. Snön skapar världens kaos bland alla bilar och de skottar nästan inte bort någonting av snön förutom på de allra strösta vägarna. Så det är inte direkt som hemma i Sverige, där alla klagar om gångvägen fram till huset inte är skottad så fort lite snö har fallit.

Idag har jag varit på "The Y" (YMCA(!)), där jag fick ett medlemskort så att jag kan gymma där samtidigt som jag lämnar av ett av barnen på simskola ;) Rätt coolt tyckte jag! Fast frågan är hur mycket jag kommer att använda det där gymkortet egentligen... Efter det så åkte vi (jag, min värdpappa och ett utav barnen) till ett ställe som hette Murphy's och åt lunch. Det var ett jättelitet, lite gammaldags ställe. Jag åt en hamburgare (ifall ni ville veta det). När vi kom tillbaka hem så kom min Community counselor och tittade förbi och gav mig lite papper, och berättade lite grann om lite allt möjligt. Hon sa bland annat att första mötet kommer att vara i mitten av februari någon gång. Jag hoppas att jag hinner träffa lite folk innan dess dock!!!

Sen hela eftermiddagen har jag lekt och spelat gitarr/piano med barnen. Jag gav även mina presenter till familjen idag och det verkade som att de blev glada för dem :) Barnen älskade i alla fall godiset!! Ikväll tror jag att det skulle komma någon familj på besök. Jag hoppas att det betyder att det blir mat snart, för jag är ganska så hungrig!

Här är en bild på mig och den andra tjejen som åkte samma plan som mig från New York till Chicago. Här sitter vi på La Guardia Airport och väntar på att få gå på planet!!!

Kommentarer
Postat av: Emma

Låter som att du kommer få ett toppenår!

2012-01-22 @ 16:17:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0