Girl scout cookies

Idag kom mer än 6000 lådor med "Girl scout cookies" hit. En hel lastbil full. Tror att det tog dem en timme att lasta in alla lådor. Jag har redan smakat en sort, "den godaste sorten", de som är på bilden längst ner och de var sjukt goda! Tänkt er en lite mildare after eight smak med chokladkex inuti. MUMMS säger jag bara.

Och så var det ju Valentine's day igår också ja (Glad alla hjärtans dag på er där hemma!). Jag fick en söt liten chokladask med god choklad i av min värdmamma (det fick alla barnen också, haha). Vi åt lite mer godis än vanligt här, och barnen hade med sig en massa alla hjärtans dag kort och grejer hem från skolan som de fått från sina klasskompisar. Det var väl ungefär det. De är inte så mycket mer speciellt än hemma i sverige med alla hjärtans dag här tror jag. De bara pyntar lite mera (tågstationen här har varit pyntad med härta-ballonger hela veckan) och skickar lite flera kort än vad vi gör.

Idag på förmiddagen var jag även Downtown och träffade en svensk tjej som hette Lovisa. Hon var supertrevlig och det var skönt att äntligen träffa någon som jag kunde prata lite svenska med här. Måste faktiskt säga att det kändes lite ovant nästan efter en hel månad med bara engelska (Ja, imorn har jag varit här i en månad redan!!). Förutom när jag pratat med er där hemma på skype då, men kan säga att det inte riktigt var det samma så det blev som jag sa lite ovant nästan. Men kul :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0