Weekend, weekend, weekend, party!

Sjukt dålig uppdatering, I know! Men förra veckan jobbade jag like crazy. 10 timmar om dagen de flesta av dagarna. På kvällarna träffade jag kompisar och gick på bio 3 gånger gjorde jag med, två gånger med barnen och en gång med Fanny. Så nu har jag sett "Total Recall", "Odd life of Timothy Green" och "Wimpy Kid nånting".
I fredags kväll följde jag med Olivia på hennes au pair möte i Millennium Park. Där dansade vi afrikansk dans och hade sjukt roligt med en massa folk. Efter det gick vi till en Margarita restaurang där man kunde äta mexikansk mat och dricka awesome margaritas! Åkte inte hem alltför sent för började jobba på förmiddagen på lördagen.

På lördagen såg min jobbdag ut som följande: Hämtade upp tjejerna hos deras kusin på morgonen och gick hem med dem. Min värdpappa kom sedan och hämtade upp oss och tog med oss till båten. Vi åkte båten till Wilmette, och på vägen ut från hamnen såg vi lite av Chicago Air & Water Show, som var här i helgen. I Wilmette träffade vi några kompisar till min värdfamilj på en strand. De hade också en au pair. En tjej från tyskland som varit här i typ en månad. Vi åkte ut och seglade på deras segelbåtar och det var faktiskt sjukt kul. Jag som är rädd för vatten och båtar och allt trodde till en början att jag skulle dö, ,men det gjorde jag ju inte. Jättehärlig dag!

På kvällen kom Olivia hit och vi gjorde i ordning oss. Sedan åkte vi på hejdå fest för Luisa, min tyska kompis. Så himla tråkigt när alla börjar åka hem nu :/ I alla fall, där träffade vi även några av de svenska tjejerna här. Efter det åkte jag och Olivia hit till Wrigleyville och mötte upp en tjej som heter Caroline och så gick vi ut och dansade. En riktigt lyckad och rolig kväll.

På söndagen åkte vi till six flags. Vi åkte alla de stora berg-och-dal-banorna förutom en (som vi har åkt en annan gång) så det var riktigt kul. Fick äntligen testa på Superman ride också. Så himla läskig! Trodde jag skulle dö där ett tag. Man hänger liksom under själva allt framåtlutat, precis som en superhjälte, så när man åker nedför så åker man med huvudet före. Fyfan alltså! Men det var sjukt kul!

På kvällen när jag kom hem satt min värdfamilj och grillade på baksidan så jag satte mig och pratade/åt lite med dem. Mysigt.

En till sak jag ju måste berätta är ju att jag började på college idag!!! Så himla nervös var jag innan. Acting 1 heter kursen jag tar, och jag kände när jag satt där på första lektionen idag att "vad fan har jag nu gett mig in på?". Kursens midterm (halvterminsprov) kommer vara att hålla en 2 minuters monolog inför hela klassen, och som finals (slutprov) ska man göra en 3-5min lång dialog med någon. Asså shiiiit. Men läraren verkar jättebra (men lite konstig) och det verkar som det kommer bli en rolig kurs. Idag fick vi bara sitta och lyssna på när han gick igenom vad vi skulle göra under kursen, men på torsdag ska vi börja "leka" och göra massa övningar. So excited, och så nervös samtidigt. Men tror ändå jag kommer lära mig massor under de här 16 veckorna.

Jag har fetaste högen med ren tvätt jag måste hänga nu som jag typ skjutit upp i en timma. Dags att ta tag i det innan den börjar mögla. Men först lite bilder: 


Fanny går loss på smörmaskinen på bion!
Cupcakes med Maria
Jag, Olivia, och vad som skulle varit Vår margarita..
Afrikansk dans i Millennium Park
Segling i Wilmette
Jag, Olivia och Carro i Wrigleyville
Maria och hennes hotdog på six flags
Olivia och Carro i badlandet på six flags
Jag och Olivia efter the Superman ride
Superman ride...
Minions (eller hur fasen det stavas?) på six flags

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0