Nedräkning: 85 dagar kvar

Om 85 dagar är jag i USA! Det känns fortfarande helt overkligt.
Jag tänkte att jag skulle berätta lite om familjen och hur jag kommer bo. Kan hända att jag redan skrivit lite om det, men det får ni stå ut med.

Jag kommer bo mitt i Chicago city. Familjen har 5st barn, varav två tvillingpar. De har även två stycken marswin. Det kan bli spännande.

Jag kommer att ta hand om barnen tillsammans med värdmamman som är en "stay at home mom". Det betyder att jag inte kommer behöva ha alla barnen samtidigt, utan vi kommer hjälpas åt.

Jag kommer jobba alla vardagar från 13.30-20.30, och en kväll på helgen. Ålltså kommer jag ha alla förmiddagar ledig till att plugga på collage, träna, shoppa och träffa kompisar. Låter ganska bra tycker jag.

Mitt rum ligger på källarvåningen, och jag kommer ha en egen toalett. På samma våning finns även ett typ vardagsrum eller vad man ska kalla det där jag får vara med mina kompisar. Jag kommer alltså att ha hela källarvåningen för mig själv, i alla fall är jag den enda som sover där. Familjen skickade lite bilder på källarvåningen häromdagen och det såg jättemysigt ut. :)

Det känns faktiskt väldigt bra att jag inte kommer åka för än i Januari. Jag hade värsta paniken först över vad jag ska göra tills dess, men känner nu att jag inte hade velat åka innan jul. Det hade förmodligen bara resulterat i att jag skulle vilja åka hem när julen och allt kommer. Det känns skönt att ha tid att träffa alla ordentligt också så man inte behöver stressa med det (än).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0